کلید لمسی هوشمند بی سیم

کلید لمسی هوشمند بی سیم

کلید هوشمند بی‌سیم در حال حاضر یکی از محبوب‌ترین و پراستفاده‌ترین تجهیزات خانگی است که به جهت مدیریت سیستم نورپردازی و لامپ‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرد.

البته کلیدهای هوشمند در دو مدل سیمی و بدون سیم یا همان وایرلس عرضه می‌شود که هرکدام از آن‌ها مزیت‌های خاص خود را دارد. به طبع خصیصه اتصال بی‌سیم در مورد کلیدهای هوشمند وای‌فای یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین وجوهی است که باعث می‌شود شما بتوانید به‌راحتی و بدون نیاز به کابل‌کشی این کلیدها را در هر محیطی نصب کنید.

کلید هوشمند بی‌سیم چیست

سوئیچ‌های چراغ هوشمند دکمه‌هایی با قابلیت WiFi روی دیوار یا روی دیوار هستند که به شما امکان می‌دهند نحوه کنترل نور خانه خود را سفارشی کنید. سوئیچ‌های چراغ هوشمند علاوه بر روشن/خاموش، کاهش نور و کنترل صحنه می‌توانند ویژگی‌های دیگری را ارائه دهند که امکان سفارشی‌سازی نیز خواهد داشت.

مثلاً شما می‌توانید از کلید هوشمند بی‌سیم به‌عنوان تایمر استفاده کنید. مزیت مهم کلیدهای هوشمند بی‌سیم این است که از طریق شبکه وای‌فای و روترهای خانگی مدیریت می‌شوند. به‌راحتی می‌توانید نرم‌افزار موبایل آن را روی گوشی هوشمند و یا تبلت خود نصب‌کرده و یا به‌صورت تحت وب، این پلتفرم را روی PC و دسکتاپ مدیریت کنید.

یعنی به‌جای کلیدهای روتین و کلاسیکی که در اطراف و اتاق خود می‌بینید. یک کلید هوشمند بی‌سیم جایگزین می‌شود که روی موبایل، به شما اجازه می‌دهد لامپ‌ها را خاموش، روشن و نور را کم و یا زیاد کنید.

البته خصیصه کم‌وزیاد کردن نور در تمام مدل‌ها موجود نیست. انواع کلید هوشمند بی‌سیم دیمر دار این قابلیت را داراست. برخی از سوئیچ‌های هوشمند می‌توانند به پریزهای هوشمند متصل شوند و به شما این امکان را می‌دهند که چراغ مطالعه را با یک لامپ معمولی و یا نور بیرون خانه را از راه دور مدیریت کنید.

کلید هوشمند وایرلس توسط برندها و شرکت‌های زیادی تولید می‌شود و دارای دسته‌بندی‌های گوناگونی است.

کلید لمسی هوشمند بی سیم

مزایای کلید هوشمند وایرلس

کلیدهای هوشمند وایرلس یکی از ابزارهای اتوماسیون خانگی به‌حساب می‌آیند که ویژگی‌ها و خصیصه‌های مهم و مثبت زیادی دارند. در واقع اولین مزیت آن‌ها امکان کنترل روشنایی بدون نیاز به جابه‌جا شدن و استفاده از کلیدهای فیزیکی و سنتی روی دیوار خواهد بود.

از طرفی کلیدهای هوشمند وایرلس:

  • موجب افزایش ایمنی ساختمان می‌شوند
  • به شما امکان برنامه‌ریزی و زمان‌بندی برای روشن و خاموش‌شدن طبق دستورات از پیش تعیین شده را می‌دهند.
  • سبب صرفه‌جویی حداکثری در مصرف انرژی می‌شوند.
  • ارزش مادی و کلی ساختمان و بنا را بالا می‌برند.
  • به شما امکان کنترل بخش‌های دیگر خانه و وسایل برقی را می‌دهند.
  • نیازی به کنده‌کاری، سیم‌کشی و تخریب دیوار ساختمان ندارند.
  • در تاریکی به‌راحتی قابل رویت هستند و روی آن‌ها پنل LED تعبیه گردیده است.
  • تنوع فوق‌العاده‌ای دارند و می‌توانید انواع کلید هوشمند بی‌سیم را در سری‌های تک تا 6 و حتی 8 پل تهیه کنید.
  • برخی مدل‌ها دارای قابلیت‌هایی نظیر: مدیریت دمای اتاق، ترموستات، رنگ نور، پخش موزیک و… هستند.
  • دسترسی شما برای مدیریت لامپ‌ها، نورپردازی و دیگر دستگاه‌های برقی به‌مراتب بیشتر است.
  • قابلیت سینک کردن با انواع سیستم‌های هوشمند دیگر و شبکه اینترنت خانگی
  • امکان اجرای دستورات صوتی از طریق گوگل هوم و الکسا به‌صورت بی‌سیم
  • دارای نرم‌افزارهای اختصاصی برای مدیریت نور و دیگر امکانات روی انواع سیستم‌های هوشمند
  • اگر دور از خانه و یا حتی در کشوری دیگر هستید، می‌توانید نور خانه را از این طریق کنترل کنید.

البته که امکان تعریف مزیت‌های زیادی برای این محصولات وجود دارد. اما به جهت تکمیل عرایض لازم به ذکر است که کلید هوشمند بی‌سیم  طول عمر به‌مراتب طولانی‌تری نسبت به انواع کلیدهای معمولی دارد.

برای انواع کلید هوشمند وایرلس دسته‌بندی‌های مختلفی در نظر گرفته شده که بخشی از این دسته‌بندی مبتنی بر تعداد کلید و بخش دیگر هم مرتبط با حوزه استفاده و نوع کاربری خواهد بود.

شما می‌توانید از انواع کلیدهای هوشمند وای‌فای یا بی‌سیم در بخش‌های مختلف خانه استفاده کنید. گزینه‌های سوئیچ چراغ هوشمندی وجود دارد که صفحه‌نمایش لمسی هستند. برخی با Wi-Fi کار می‌کنند، برخی دیگر از طریق بلوتوث، برخی از طریق Z-Wave، برخی می‌توانند با صدا (نظیر دستیارهای صوتی و سیستم‌های متصل به الکسا گوگل) فعال شوند و برخی دیگر به برنامه‌های تلفن همراه متکی هستند.

عموماً هم شرکت‌های تولیدکننده در کلیدهای هوشمند وایرلس از انواع پنل‌های لمسی خازنی، مشابه موبایل‌ها و تبلت‌های هوشمند استفاده می‌کنند.

کلید لمسی هوشمند یک پل بی‌سیم

همان‌طور که از اسم این محصول مشخص است صرفاً برای خاموش و روشن‌کردن یک لامپ و یا انجام عملکرد در یک دیوایس مورداستفاده قرار می‌گیرد. از نظر قیمتی به طبع مدل پایه خواهد بود. معمولاً روی کلید هوشمند لمسی تک پل یک دکمه خاموش و یک دکمه روشن در نظر گرفته شده است. در برخی سری‌ها ممکن است امکانات دیگری هم وجود داشته  باشد.

کلید لمسی هوشمند دو پل بی‌سیم

کلیدهای لمسی هوشمند دو پل هم مشابه مدل‌های قبلی هستند، اما روی آن‌ها دو پل در نظر گرفته شده است و قادر به کنترل دو جریان ورودی هستند. کلید هوشمند بی‌سیم دو پل قیمتی بالاتر از مدل‌های تک پل دارد.

کلید لمسی هوشمند بی سیم

کلید هوشمند سه پل بی‌سیم

این مدل هم مشابه مدل‌های دو پل است، اما یک کنترلر اضافه هم دارد. می توانید برای مدیریت سه لامپ، منبع نور و یا دیمر از آن استفاده کنید.

 

کلید چهار پل بی‌سیم

کلیدهای چهار پل عمده مدل‌های موجود در بازار هستند. البته شما می‌توانید کلید هوشمند بی‌سیم شش و یا هشت پل را هم در بازار تهیه کنید، اما عموماً مدل‌های چهار پل برای استفاده در خانه گزینه مناسبی هستند. از سری‌های شش پل بیشتر در ساختمان‌های اداری و تجاری استفاده می‌شود.

 

کلید ترموستات بی‌سیم هوشمند

کلیدهای ترموستات هم همان‌طور که از نامشان مشخص است دارای یک پلتفرم جداگانه برای تنظیم دما هستند. به‌واسطه استفاده از آن‌ها شما می‌توانید به‌راحتی محدوده دمایی مشخص کنید.

 

کلید پرده هوشمند بی‌سیم

کلیدهای پرده‌ای، برای مدیریت پرده‌ها و باز و بسته کردن آن‌ها استفاده می‌شوند. انواع مختلفی دارند و روی عملکرد موتور پرده تأثیر می‌گذارند.

قیمت آن‌ها بسته به مشخصاتی که دارند متفاوت است و برندهای تولیدکننده عموماً امکان اتصال این سیستم‌ها به انواع نرم‌افزارهای موبایل را هم می‌دهند.

 

آیا کلیدهای چراغ هوشمند با سیستم خانه هوشمند من سازگار هستند؟

بله شما می‌توانید یک کلید چراغ هوشمند استاندارد را صرفاً برای استفاده روی شبکه وای‌فای راه‌اندازی کنید و قرار نیست که حتماً به کنترلرهای مرکزی و یا دیگر دستگاه‌ها متصل شوند.

اما استانداردهای ارتباطی متفاوت است، بنابراین قبل از خرید از سازگاری سوئیچ‌ها و سیستم خود اطمینان حاصل کنید. اگر برای کار با الکسا یا دستیار گوگل به آن نیاز دارید، به دنبال لوگوی سازگاری روی جعبه بگردید.

دیگر مقاله های سایت

دیگر مقاله های سایت

محصولات GeekLink