نقش اینترنت اشیا در بیمارستان‌ها

مقدمه ای بر نقش اینترنت اشیا در بیمارستان‌ها

در دنیای امروز، اینترنت اشیا (IoT)، به عنوان یک فناوری حیاتی در سطح جهانی شناخته شده است. این فناوری در بسیاری از صنایع مانند خودرو سازی، صنایع الکترونیکی، کشاورزی و حتی ساختمان‌های هوشمند، کاربردهای فراوانی دارد.

صنعت پزشکی هم یکی از صنایعی هست که با کمک این فناوری، در حال تحول می‌باشد. با استفاده از اینترنت اشیا، بیمارستان‌ها به راحتی می‌توانند محیطی امن، کارآمد و اطمینان‌ بخش را فراهم کنند. در ادامه به برخی از کاربردهای اینترنت اشیا در بیمارستان‌ها اشاره می‌شود.

نقش اینترنت اشیا در بیمارستان‌ها

مدیریت داروها

یکی از کاربردهای اصلی اینترنت اشیا در بیمارستان‌ها، مدیریت داروها است. با استفاده از حسگرهای موجود در داروخانه‌ها، بیمارستان‌ها می‌توانند داروهای موجود را با دقت بالاتری مدیریت کنند.

می‌توان تعداد داروهای موجود در بیمارستان را تشخیص داد، موجودی آن‌ها را به روز رسانی، و مصرف دارو را با دقت بیشتری کنترل کرد.

پایش مداوم بیمار و بهبود کیفیت خدمات پرستاری و پزشکی

با استفاده از دستگاه‌های پیشرفته و متصل به اینترنت، اطلاعاتی در مورد وضعیت بیماران به صورت زنده و به پرستاران و پزشکان بیمارستان ارائه می‌شود. این اطلاعات شامل علائم حیاتی مانند ضربان قلب، فشار خون، تنفس و دیگر پارامترهای مربوط به بیمار می‌شود.

به این ترتیب، پرستاران و پزشکان بیشترین دقت و توجه را به بیماران نیازمند خواهند داشت و باعث بهبود کیفیت خدمات پرستاری و پزشکی خواهد شد.

کنترل تجهیزات پزشکی

اینترنت اشیا می‌تواند به بیمارستان‌ها کمک کند تا تجهیزات پزشکی خود را بهتر کنترل کنند. می‌توان جزییات کارکرد و مصرف انرژی تجهیزات پزشکی مانند دستگاه‌های اکسیژن، پمپ‌های دارویی و سایر دستگاه‌ها را مدیریت کرد و بر اساس این جزییات، از خرابی تجهیزات جلوگیری شود.

مدیریت پارکینگ

یکی دیگر از کاربردهای اینترنت اشیا در بیمارستان‌ها، مدیریت پارکینگ است. مدیریت پارکینگ از طریق برچسب‌های RFID، در کنار سامانه‌های پرداخت پارکینگ، می‌تواند فرایند ورود و خروج از پارکینگ را سریع‌ تر و آسان‌ تر کند.

نظارت بر محیط بیمارستان از نظر شرایط جوی

اینترنت اشیا می‌تواند در بیمارستان‌ها به عنوان یک سیستم نظارتی عمل کند که قادر است به مدیران بیمارستان اطلاع دهد که در طول روز میزان نور، دما و رطوبت، در اتاق بیمار کم یا زیاد شده است و این امر می‌تواند بهترین راه‌حل‌ها را برای حفظ راحتی بیماران ارائه دهد.

کاهش هزینه‌های انرژی

بیمارستان‌ها می‌توانند به صورت خودکار مصرف انرژی دستگاه‌های پزشکی و سایر تجهیزات و همین طور مصرف آب و برق و گاز را کنترل کرده و به کاهش هزینه‌ها کمک کند.

در کل، اینترنت اشیا به عنوان یک فناوری نوین، می‌تواند به کمک بیمارستان‌ها آمده و کیفیت خدمات پزشکی را، تا حد قابل ملاخظه ای بالا رود./پایان

دیگر مقاله های سایت

دیگر مقاله های سایت

محصولات GeekLink