تاثیر استفاده از کلید هوشمند لمسی برای خانه

تاثیر استفاده از کلید هوشمند لمسی برای خانه

کلیدهای لمسی هوشمند

کلیدهای لمسی هوشمند دارای قابلیت های زیادی هستند، که همین عامل سبب افزایش کاربرد کلید لمسی هوشمند شده است. همچنین کلیدهای لمسی هوشمند از انواع مختلفی برخوردار هستند که در اینجا سعی داریم به چند مورد از آنها اشاره کنیم:

کلید لمسی هوشمند یک پل، کلید لمسی هوشمند دو پل، کلید لمسی هوشمند سه پل، کلید لمسی هوشمند چهار پل، کلید لمسی هوشمند هشت پل و کلید کمبو نمونه های مختلف کلیدهای لمسی هوشمند هستند.

در کلید هایی که تک پل نیستند و بیشتر از یک زون(پل) لمسی روی صفحه ی آن ها تعریف شده است، در واقع بسته به تعداد چند پل بودن آنها، امکان قطع و وصل برق برای انجام همان تعداد عملکرد برای کاربر را فراهم می کنند.

در مورد همه ی این کلیدها نکته ی مثبتی که هم از لحاظ منظم و بهینه بودن “میزان و مسیر اجرای سیم کشی” و هم از لحاظ “سهولت استفاده برای کاربر” وجود دارد،

جمع بودن چند انشعاب مسیر (سرخط) در یک کلید چند پل است که هم برای کنترل و استفاده برای یک فضا و هم برای چند فضا امکان پذیر است.

علاوه بر این، همچنین در کلید کمبو یک مزیت اساسی دیگر برای کاربر وجود دارد و آن اینست که در کلیدهای چندپل دیگر، همه ی پل ها  لزوما می بایست برای قطع و وصل کردن یک نوع عملکرد (مثلا فقط تنظیم روشنایی یا فقط تنظیم دما و…) طراحی و اجرا شوند؛

اما در کلید کمبو امکان جمع شدن چند نوع عملکرد در یک کلید ( برای مثال: ترکیب تنظیم روشنایی، تنظیم دما، تنظیم صوت، تنظیم باز و بسته شدن پرده برقی و…) وجود دارد.

 

مزایای کلی کلید لمسی هوشمند

یکی از مزایای اصلی کلید لمسی هوشمند، افزایش سهولت و سرعت در دسترسی به سرویس‌ها و تجهیزات است. این کلیدها، قابلیت پاسخگویی سریع داشته و به شما اجازه می‌دهند با یک لمس ساده، به تنظیمات موردنظر دسترسی یابید یا عملکردها و سناریوهای مختلفی را اجرا کنید.

همچنین این نکته حائز اهمیت است که این کلیدها به شما امکان کنترل روشنایی و دیگر سیستم های متصل را از طریق اپلیکیشن هوشمند سازی، در هر جای دنیا که باشید، می دهند.

علاوه بر این، کلیدهای لمسی هوشمند معمولاً دارای طراحی ساده، مینیمال و زیبا هستند که به این شکل، به زیبایی و ظرافت دکوراسیون فضاها می‌افزایند. این نوع کلیدها، اغلب با استفاده از نورپردازی یا صفحات لمسی LED دارای جذابیت بصری بیشتری نیز می‌شوند.

همچنین، کلیدهای لمسی هوشمند قابلیت تنظیم و برنامه‌ریزی بیشتری را نسبت به کلیدهای معمولی دارند. کاربران می‌توانند تنظیمات را به دلخواه خود تغییر داده و به شیوه‌ای شخصی‌سازی شده از این کلیدها استفاده کنند.

در کنار تمامی این موارد، صرفه جویی در زمان، انرژی و هزینه های مصرفی نیز یکی از مهمترین مزایای کلیدهای لمسی هوشمند و حتی به طور کلی، سیستم ها و تجهیزات هوشمند سازی است.

این موضوع به لطف قابلیت استفاده از هر وسیله فقط در زمان نیاز کاربر و همچنین، کنترل هوشمند جریان برق کلیدهاست که باعث می شود دستگاه های متصل به کلید لمسی هوشمند تنها در زمانی مورد استفاده باشند که به آن ها نیاز است.

کلید هوشمند لمسی

 

استفاده از کلید لمسی هوشمند موجب افزایش ایمنی در منازل و زیباتر شدن خانه میشود و یک روش جذاب از لحاظ سهولت دسترسی برای روشنایی منازل است.

استفاده از کلیدهای لمسی هوشمند، به دو علت به زیبایی ظاهر فضای خانه نیز کمک می کند:

  1. شکل ظاهری ظریف و به روز کلیدها (از نظر سبک مدرن و مینیمال ) بر روی سطوح به کار رفته در کنار بقیه ی تجهیزات و اکسسوری های مختلف دیواری و سقفی به کار رفته در فضاهای خانه، احساس شفافیت، شلوغ و پیچیده نبودن و ظرافت در محیط را برای کاربر به ارمغان می آورد.
  2. کاهش مسیرهای اضافه یا پیچیده‌ی سیم کشی، منجر به کاهش نیاز به استفاده از تعداد زیاد کلیدهای هوشمند در فضاهای مختلف خانه می شود و در نتیجه منجر به خلوت تر حس شدن سطوح و زیبایی بیشتر محیط می شود.

همچنین امکان روشن و خاموش شدن روشنایی به صورت تصادفی در ساعات شبانه روز در ساعات عدم حضور کاربر (سیستم شبیه ساز حضور) نقش موثری در ایجاد اطمینان خاط از امنیت خانه (در مورد احتمال سرقت) ایفا می کند.

همچنین به علت چند مسیر بودن مسیرهای کنترل هر کلید، بسته به اینکه نیاز بیشتر به استفاده از کدام مصرف کننده ها ( وسیله های مصرف کننده مثل لامپ ها، وسایل گرمایشی و سرمایشی و…) در کدام فضا برای کاربر وجود دارد، امکان تعیین نقطه ی بهینه برای جای کلید در فضاها وجود دارد و ان موجب سهولت دسترسی و استفاده برای کاربر می شود.

کلید لمسی هوشمند

 

تأثیر در کاهش مصرف انرژی و هزینه ها

استفاده از کلید لمسی هوشمند موجب کاهش مصرف انرژی و هزینه ها از این راه ها خواهد شد:

1) در بخش سخت افزاری سیستم نصب کلدها و سیم کشی های مرتبط:

  • در مرحله‌ی اجرای سیم کشی، به دلیل استفاده ی بهینه از مسیرها و بستر سیم کشی در سیستم خانه هوشمند، میزان هزینه ها بهینه خواهد بود.
  • در مرحله‌ی نصب کلیدها، به دلایل توضیح داده شده در قسمت های قبل و بهینه شدن تعداد کلید ها، میزان هزینه ها بهینه خواهد بود.
  • به علت لمسی بودن و مکانیکی نبودن نوع کلید و چند سطحی نبودن متریال و شکل کلید، کارایی و دوام کلید در طولانی مدت بالا می رود و در نتیجه میزان ایجاد خرابی یا فرسوده شدن و تعمیرات احتمالی کمتر خواهد بود.

2) در بخش مصرف انرژی دستگاه‌ها[پایانه‌ها]ی متصل به کلید، استفاده از کلید های هوشمند نقش بسیار مؤثری در کاهش مصرف انرژی خانوار و در نتیجه کاهش محسوس هزینه های انرژی خواهد داشت؛ این رخداد به دلیل قابلیت استفاده از هر وسیله فقط در زمان نیاز کاربر و کنترل هوشمند قطع و وصل جریان برق صورت می گیرد.

دیگر مقاله های سایت

دیگر مقاله های سایت

محصولات GeekLink

Call Now Button