اینترنت اشیا، چگونه هتل های هوشمند را ایجاد می‌کند و باعث رشد صنعت هتل داری می‌شود؟

اینترنت اشیا (iot)، یک مفهوم ساده است که به معنای اتصال همه دستگاه‌های دیجیتال به اینترنت برای «هوشمند کردن» آنهاست. اینترنت اشیا در حال حاضر به کاربردهای عملی در تمام صنایع رسیده است. کشاورزی، تدارکات، مراقبت های بهداشتی، ورزش، تولید، مسافرت و گردشگری، شهر هوشمند، ساختمان هوشمند، هتل های هوشمند و غیره.

هتل های هوشمند

بهترین تعریف برای اینترنت اشیا در صنعت هتل داری، می‌تواند جمله ی زیر باشد >>

شبکه ای از دستگاه ها و ماشین های دیجیتال  که از طریق اینترنت به وجود آمده است تا تجربه زندگی در هتل را برای مهمانان به یک تجربه شگفت انگیز تبدیل کند، همچنین باعث کاهش هزینه های مرتبط با هتل شود.

(1) چرا صنعت هتل داری باید از اینترنت اشیا استقبال کند؟

واقعیت این است که مهمانان در همه جا به دنبال “سفارشی سازی” هستند. خواه اتاقشان در خانه باشد یا میزشان در محل کار. سفارشی سازی باعث می‌شود‌ افراد احساس بهتری داشته باشند و از آنجایی که هدف اصلی صنعت هتل داری، حول ایجاد تجربه عالی برای مهمانان می‌چرخد ، این همان دلیلی است که باید از اینترنت اشیا استقبال کرد!

(2) هتل هوشمند، چه مزیت هایی دارد؟

  • مدیریت بهتر و راحت تر هتل
  • صرفه جویی در منابع انسانی
  • اختلالات کمتر در محل کار (تعمیر و نگهداری پیش‌بینی‌ نشده کمتری وجود خواهد داشت. علاوه بر این، تعمیر و نگهداری برنامه ریزی شده ارزان تر است، زمان زیادی را صرف نمی‌کند و برنامه ریزی برای آن آسان است)
  • جمع آوری و مدیریت داده های مهمان غنی تر است. (درک بهتر عادت ها، علاقه‌مندی‌ ها، دوست نداشتن‌ ها، ترجیحات و الگوهای خرج کردن مشتریان، به شما امکان می‌دهد تجربه‌ ای بهتر به آنها بدهید)
  • دیگر از صف ورود و خروج خبری نیست. (مهمانان پس از یک سفر طولانی مشتاقانه منتظر استراحت هستند. آنها علاقه ای برای ایستادن در صف‌ های طولانی ورود را ندارند)
  • با مسیر دهی داخلی هتل هوشمند، مهمانان به راحتی راه رسیدن به رستوران ها و سایر امکانات را پیدا می‌کنند.
  • در نهایت، افزایش رضایت مشتریان و کسب درآمد بیشتر.

این ها فقط بخش کوچکی از مزیت های هوشمند سازی هتل با کمک تکنولوژی iot است. اگر بخواهیم به طور عمیق این مساله را برررسی کنیم، طبیعتا موارد بسیار زیادی را می‌توان به لیست بالا اضاف کرد.

هتل های هوشمند

(3) کدام بخش های یک هتل را می‌توان هوشمند کرد؟

.. 3.1 اتوماسیون اتاق مهمان برای بهبود خدمات

به مهمانان خود دقیقاً همان چیزی را بدهید که برای آن به هتل شما آمده اند، اقامتی دلپذیر و شخصی. آنها ترجیح می‌دهند که همه چیز مطابق میل شان تنظیم شده باشد. راه حل های هوشمند اینترنت اشیا، می‌تواند به شما در انجام این کار کمک کند.

درب‌ های بدون کلید که با ورود مهمان به‌ طور خودکار باز می‌شوند، تنظیم دما توسط ترموستات هوشمند بر اساس ترجیح مهمان، تنظیم نور مطلوب در اتاق با کنترل لامپ ها و پرده هوشمند، تعامل با دستیار آمازون الکسا، که یک دستیار مبتنی بر صدا می‌باشد و می‌تواند انواع دستور ها را ازشما بشنود و سپس اجرا کند و چندین مثال دیگر، همگی نمونه کاملی از اینترنت اشیا هستند که در صنعت هتل داری استفاده می‌شوند.

.. 3.2 تعمیر و نگه داری

موقعیتی را تصور کنید که در آن حسگرها می‌توانند مناطق مشکل دار در هتل را شناسایی کرده و آنها را به طور خودکار تعمیر کنند یا اینکه به مدیر مربوطه اطلاع دهند تا مدیر گروه تعمیرات را به آن منطقه اعزام کند.

.. 3.3 مدیریت انرژی

هوشمند سازی هتل می‌تواند هزینه انرژی را تا 20 درصد کاهش دهد. حسگر هایی که الگوی مصرف انرژی در هتل، آب و هوای محلی و سایر موارد مهم را در تمام طول سال تجزیه و تحلیل می کنند تا بتوانند مصرف انرژی را کاهش دهند.

سخن آخر

صنعت هتل داری یک ماموریت دارد که باید روی آن تمرکز کند و آن رضایت مهمانان است. هتل هایی که از اینترنت اشیا استفاده می کنند، بازار مناسبی را به دست آورده اند و خدمات خود را دائماً بهبود می‌بخشند. امروزه، اینترنت اشیا کاملاً آماده است تا مهمانان احساس کنند در خانه هستند.

اغلب کارکنان هتل در غیاب فناوری مناسب و عملیات های خودکار، نمی‌توانند مهمانان را راضی نگه دارند. مواقعی که تجهیزات از کار می افتند، روشنایی ها نامناسب می‌شوند یا کولر ها کار نمی‌کنند. علاوه بر این، خانه داری یا همان مسوول تمیز کردن اتاق، به طور تصادفی مزاحم مهمان می‌شود یا گاهی اوقات میز پذیرش نمی‌تواند اتاق را به موقع به مهمان تحویل دهد.

چنین تجربیاتی منجر به نظرات منفی می‌شود و بر درآمد کسب و کار و شهرت هتل تأثیر می‌گذارد. تنها راه حل برای جلوگیری از تجربیات منفی، هتل هوشمند است!/پایان

برگرفته از https://www.ezeeabsolute.com/blog/iot-in-hospitality-industry/

هتل های هوشمند

دیگر مقاله های سایت

دیگر مقاله های سایت

محصولات GeekLink

Call Now Button