اینترنت اشیا و استخر هوشمند

در ادامه مقاله های اینترنت اشیا و هوشمند سازی، به موضوع استخر هوشمند می‌پردازیم. وقتی صحبت از شنا کردن و استخر می‌شود، همه افراد خواهان استخری هستند با آب زیبا و شفاف، دمایی مناسب، فضای زیاد برای شنا و استراحت و البته مهم ترین نکته، حداکثر بهداشت. مدیریت استخر های شنا یکی از زمینه هایی است که پیاده سازی اینترنت اشیا در آن می‌تواند ارزش قابل توجهی ایجاد کند. با نظارت و کنترل دقیق آب استخر توسط فناوری iot، این اطمینان حاصل می‌شود که مشتریان از آب تمیز، بی ضرر و مهربان تر لذت می‌برند. هر گونه عفونت پوستی که به دلیل بهداشت نامناسب استخر منتقل شود، می‌تواند منجر به از دست دادن مشتریان و ارزش برند شود. در ادامه دلایلی برای هوشمند سازی استخر را بیان می‌کنیم.

اینترنت اشیا و استخر هوشمند

1.. استخر هوشمند، هوشمند است!

یک استخر هوشمند دقیقاً همانطور که از نامش پیداست کار می‌کند، با آخرین فناوری های روز به شما امکان می‌دهد تنظیمات استخر مانند نور و دما، سطح کلر آب و غیره را به راحتی با تلفن هوشمند خود کنترل کنید.

2.. برای تمیز کردن استخر، برنامه ریزی کنید

متعجب می‌شوید اگر بدانید که استخر هوشمند، فقط کنترل نور، دما، پوشش روی استخر و غیره نیست. بلکه نگهداری و تمیز کردن برای حفظ وضعیت عالی استخر، توسط فناوری هوشمند قابل اجرا می‌باشد. ربات‌ های تمیز کننده خودکار استخر که به آرامی در سراسر استخر به جلو و عقب حرکت می‌کنند تا خاک، جلبک، برگ، گرد و غبار و تقریباً هر نوع آلاینده‌ ی دیگر را تمیز کنند. ربات هایی که می‌توانید از طریق تلفن هوشمند، تبلت و یا کامپیوتر خود آنها را کنترل کنید. با فناوری‌ ای که امروزه در دسترس ماست، حتی می‌توانید موارد را طوری تنظیم کنید که ربات تمیز کننده طبق برنامه‌ ای منظم عمل کند تا استخر در بهترین شکل ممکن نگهداری شود.

اینترنت اشیا و استخر هوشمند

3.. تعادل شیمیایی و بهداشتی استخر خود را حفظ کنید

هر صاحب استخر، خوب می‌داند که حفظ و تنظیم تعادل شیمیایی و بهداشتی در استخر، بسیار ضروری است. بهداشت نامناسب استخر یا ویژگی های آب کنترل نشده می‌تواند بر سلامت بازدید کنندگان تأثیر بگذارد. آب استخر می‌تواند از طریق آلاینده های فیزیکی، شیمیایی و بیولوژیکی تحت تأثیر قرار گیرد. در اینجا برخی از عوارض رایج بهداشت نامناسب استخر آورده شده است:

  • تحریک پوست با قرار گرفتن در معرض آب استخر
  • ایجاد واکنش آلرژیک در افراد مستعد
  • تحریک چشم به دلیل آلودگی آب یا وجود مواد شیمیایی
  • اثرات شدید عفونت های استخر می‌تواند به بیماری های تنفسی منجر شود
  • شیوع بیماری ها به دلیل آب آلوده

به طور شگفت انگیزی، رشد سیستم های نظارت از راه دور و اینترنت اشیا به استخر هوشمند اجازه می‌دهد تا به طور موثر به این چالش ها رسیدگی کند. با سرمایه گذاری برای هوشمند سازی استخر، می‌توانید به روز رسانی های منظم در مورد قلیایی بودن آب، سطح کلر، سطح اسید سیانوریک، سختی آب و پتانسیل کاهش اکسیداسیون و دیگر موارد مهم را دریافت کنید و آن را در بهترین حالت خود نگه دارید. این امر نیاز به بررسی های دستی آب را کاهش می‌دهد و حتی می‌تواند نتایج دقیق تری نسبت به آزمایش های سنتی به دست آورد که در نهایت موجب سلامت استفاده کنندگان از استخر می‌شود.

4.. هوشمند کردن پمپاژ آب

پمپاژ آب، یکی از ضروری ترین قسمت های استخر است. این قسمت وظیفه گردش آب استخر را بر عهده دارد تا استخر تمیز بماند و فرصتی برای رشد جلبک ها و باکتری ها وجود نداشته باشد و همچنین اطمینان حاصل شود که کل استخر شما تا دمای ثابت و بدون “نقاط سرد” گرم می‌شود.

پمپ های استخری بین 1600 تا 2000 وات انرژی مصرف می‌کنند و بسیار هزینه بر خواهند بود. به همین دلیل، بسیاری از صاحبان استخر سیستم پمپاژ را به اندازه کافی روشن نمی‌کنند، بنابراین ممکن است آب استخر آن طور که فکر می‌کنید تمیز نباشد.

یک پمپ استخر هوشمند تا 85 درصد انرژی کمتری نسبت به پمپ های سنتی مصرف می‌کند، بنابراین می‌توان آن را با خیال راحت و در 24 ساعت شبانه روز استفاده کرد. این بدان معنی است که آب استخر شما این شانس را دارد که به درستی گردش کند، تمیز باشد و دمای همه جای آن، یکسان شود.

5.. سیستم هشدار استخر (گزینه بسیار مناسبی برای استخر های خانگی)

این ابزار برای هر صاحب استخر ضروری است. به خصوص اگر بچه های کوچک یا حیوانات خانگی دارید، سیستم هشدار استخر هر زمان که کسی یا چیزی وارد آب شود به شما هشدار می‌دهد تا در صورت لزوم بتوانید سریعا اقدام کنید.

حسگرهای حرکتی، ورود بدون اجازه به محوطه استخر و یا خود استخر را تشخیص داده و آژیر را به صدا در می‌آورند. به این ترتیب می‌توانید ایمنی را در سطح بالایی حفظ کنید.

همچنین این هشدارها به تلفن هوشمند یا تبلت شما ارسال می‌شود، بنابراین بدون توجه به جایی که هستید، همیشه در جریان همه چیز خواهید بود.

وقتی صحبت از ایمنی استخر به میان می‌آید، شانس را نپذیرید. روی یک سیستم هشدار استخر با کیفیت سرمایه گذاری کنید تا با آرامش خاطر از فضا لذت ببرید.

6.. پوشش هوشمند استخر (برای استخرهای رو باز)

روکش استخر برای هر صاحب استخر ضروری است. نه تنها به تمیز نگه داشتن استخر کمک می‌کند، بلکه از ورود برگ ها و دیگر زباله ها به داخل آب نیز جلوگیری می‌کند.

روکش‌ های هوشمند استخر همان مزایای روکش‌ های استخر سنتی را ارائه می‌کنند، اما با تفاوت که می‌توان آن را با گوشی هوشمند یا تبلت کنترل کرد. با زدن یک دکمه استخر خود را باز و بسته کنید. به این ترتیب، هرگز نباید نگران فراموش کردن بستن استخر در زمانی که از آن استفاده نمی‌کنید باشید. همچنین نگران از دست دادن آب ناشی از تبخیر یا هزینه انرژی ناشی از گرم کردن مداوم استخر خود را نخواهید بود.

اینترنت اشیا و استخر هوشمند

7.. صرفه جویی در زمان و پول

یک استخر هوشمند مزایای زیادی دارد. با هوشمند سازی استخر، لازم نیست وقت خود را برای تنظیم دستی همه چیز تلف کنید و به لطف تمیز کردن خودکار، نظارت بر مواد شیمیایی، تنظیم نور و دما به صورت هوشمند و دیگر موارد، صرفه جویی زیادی در وقت و هزینه می‌شود، که در نهایت به آرامش و لذت بردن از فضای استخر منجر خواهد شد.

سخن پایانی

اینترنت اشیا خود را به عنوان یک راه حل مناسب برای بسیاری از مواردی که مداخله انسان در آنها چالش برانگیز است، معرفی کرده است. استخر هوشمند می‌تواند تمام ضرر های آب آلوده را از معادله حذف کند. چنین سیستم مقرون به صرفه‌ ای می‌تواند به کارکنان استخر اجازه دهد تا تجربه ی بهتر برای مشتریان بیشتری به وجود آورند. این دستگاه‌ های کم مصرف می‌توانند با از بین بردن مشکلات، کارها را آسان تر و دقیق تر کرده و ارزش قابل توجهی ایجاد کنند./پایان

منابع

www.crystalfallspools.com

www.iotworlds.com

compassnewcastle.com

www.makeuseof.com

اینترنت اشیا و استخر هوشمند

دیگر مقاله های سایت

دیگر مقاله های سایت

محصولات GeekLink

Call Now Button